ورق کامپوزیت تابلویی

ورق کامپوزیت تابلویی - تابلو کامپوزیت

تولید ورق کامپوزیت تابلویی توسط گروه تولیدی بازرگانی طلوع


گروه تولیدی طلوع TolooBond به منظور تامین ورق کامپوزیت تابلویی یا تابلو کامپوزیت برای تابلوسازان ، نصابان و پیمانکاران گرامی ، اقدام به تولید ورق های کامپوزیت تابلویی نموده است.

این ورق های کامپوزیت ( ورق کامپوزیت تابلوئی ) ضمن مقرون به صرفه بودن در چندین رنگ متنوع توسط گروه تولیدی طلوع، تولید و عرضه شده است و در اختیار تابلوسازان عزیز و انواع فروشگاه های زنجیره ای قرار گرفته است .



ورق کامپوزیت تابلویی

ورق کامپوزیت تابلویی با بهترین کیفیت


ورق کامپوزیت تابلویی طلوع باند در گروه طلوع و در خط تولیدی اختصاصی ، با بهترین مواد اولیه وارداتی و با کیفیت تولید شده و در سراسر کشور به پخش و فروش میرسند. ورق های تابلویی در رنگ ها و طرح های مختلف در گروه تولیدی طلوع موجود میباشند.
نحوه تولید ورق کامپوزیت تابلویی در گروه تولیدی طلوع مانند سایر دیگر ورق ها میباشد. در قدم اول مواد اولیه با کیفیت تهیه شده و در خط تولیدی منحصر به فرد درون ریزی میشود. این خط تولید وظیفه این را دارد تا سه لایه مختلف از مواد را به یکدیگر متصل کند تا ورق کامپوزیتی با کیفیت و درجه یک ارائه دهد. این سه لایه از مواد مختلف عبارتند از : دولایه رویه آلومینیومی و یک لایه هسته ، که جنس آن از پلی اتیلن و مواد معدنی ضدحریق میباشد.
معمولاً ورق های تابلویی به دلیل ضخامت کم رویه آلومینیومی آنها قابل شیار خوردن و خم خوردن نمیباشند. همین امر سبب شده است تا ورق کامپوزیت تابلویی بیشتر در تابلوهای تبلیغاتی یک تیکه و یا با روش نصب اِچ و اِل کاربرد داشته باشند.

ورق کامپوزیت برای تابلو در انواع مختلف


از ورق کامپوزیت در صنعت خودروسازی، ساختمان سازی، هواپیما و دیگر صنایع، از این متریال بسیار استفاده می‌شود. شغل و صنعت دیگری که ورق‌های کامپوزیت در آن بسیار کاربرد دارد، حرفه تابلو سازی است. در صنعت تابلو سازی، از ورق کامپوزیت تابلویی یا تابلو کامپوزیت بیشتر به جهت نماسازی سردر مکانهای تجاری استفاده می‌شوند که در اصطلاح به آن تابلو کامپوزیت میگویند. تابلو کامپوزیت امروزه به عنوان تبلیغات مدرن، بسیار مورد استفاده قرار گرفته و یکی از رایج ترین روش‌های ساخت تابلوهای تبلیغاتی است. کامپوزیت در لغت به معنای مخلوط مرکب می‌باشد و به صورت ترکیبی از ورق ­های آماده بوده که از جنس پلی اتیلن و آلومینیوم ساخته شده است. دو ورق آلومینیوم در دو طرف پلی اتیلن قرار گرفته و ورق‌های کامپوزیت ساخته می‌شود. همچنین از مواد دیگری مانند چسب، لایه چسب عایق، لایه رنگ PVDF ، لایه رنگ پلی استر و پوشش مناسب از جنس نایلون نیز استفاده می‌شود.

در واقع برای تعریف اصولی و دقیق از کاربرد آن در ساخت تابلو، میتوان گفت که کامپوزیت برای نصب تابلوهای تبلیغاتی، به عنوان یک نمای زیر کار بوده و تکمیل کننده تابلو با هر زمینه دلخواهی می‌باشد. بدنه تابلوی کامپوزیت، از ورقهای کامپوزیت ساخته شده و با استفاده از انواع حروف برجسته، پیام­های تبلیغاتی روی تابلو درج می‌شود. ساخت تابلوی کامپوزیت برای اولین بار به سال 1969 برمی‌گردد که توسط کشور آلمان بهره برداری شد. امروزه یکی از زیباترین و بروزترین تابلوهای تبلیغاتی که برای زیباسازی نما هم استفاده می‌شود، تابلو کامپوزیت است که برای نماهای ساختمان، تابلو سردر مغازه ­ها و جایگاه های سوخت بسیار کابرد دارد.

مزیت تابلو کامپوزیت یا ورق کامپوزیت تابلویی


این تابلوها دارای آلیاژ مقاوم، سبک و بادوام بوده و بستر مناسبی برای نصب انواع حروف برجسته می‌باشند. همچنین قابل پیاده سازی در رنگ‌های دلخواه و متفاوت هستند. این تابلو در مقابل اشعه ماورا بنفش و شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم بوده و دارای خاصیت پاکسازی خودکار در برابر آلودگیهای محیط و گرد و غبار است. به همین علت دائما زیبا و براق جلوه می‌کند و کثیف نمی‌شود. ورق­های کامپوزیت را می‌توان خیلی راحت به شکل و فرم دلخواه تبدیل کرد. این تابلو قابل شست و شو، ضد زنگ، ضد حریق و عایق حرارت می‌باشد.
تابلو کامپوزیت در اقصی نقاط جهان در دسترس بوده و هزینه نصب و اجرای آن نسبت به متریال­های دیگر، کمتر است. به این علت که ورق­های کامپوزیت به صورت آماده هستند، مدت زمان نصب و اجرا این تابلو بسیار کمتر از سایر تابلوها می­باشد.
با توجه به رنگ مورد نظر و ضخامت ورق ها، قیمت این تابلوها متفاوت بوده و ورق‌های ضخیم تر، از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار هستند؛ در نتیجه قیمت ورقهای کامپوزیت ضخیم از ورق‌های کامپوزیت نازک بیشتر می‌باشد.



ورق کامپوزیت تابلویی

کاربرد و مزیت های ورق های کامپوزیت تابلویی


همانطور که در بالا گفته شد ورق های کامپوزیت تابلویی بیشتر برای نصب تابلوهای تبلیغاتی در یک راسته و روش نصب اِچ و اِل به کار برده میشوند زیرا از ضخامت رویه آلومینیومی کمتری نسبت به ورق کامپوزیت اکونومی و مدیوم برخوردار هستند و احتمال شکسته شدن ورق در خم زدن آن وجود دارد. ورق های تابلویی مناسب برای پروژه های کوچک و کم هزینه ای میباشد که کارفرما یا پیمانکار قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارد. همچنین ورق های تابلویی نیز در صنعت تابلوسازی و ساخت طرح ها و حروف های برجسته نیز کاربرد دارند.
خوشبختانه ورق کامپوزیت های تابلویی تولید شده در گروه تولیدی طلوع از ضخامت مطلوبی برخوردار میباشند و حتی قابل خم خوردن نیز هستند.

ضخامت کلی ورق کامپوزیت تابلویی 4 میلیمتر میباشد و ضخامت رویه آلومینیومی آن 0/12 میباشد که نسبت به ورق های اکونومی و سایر ورق های نمای کامپوزیت ساختمان ، ضخامت کمتری دارد. ابعاد کلی این ورق ها نیز 4 متر مربع میباشد که تشکیل شده از 3 متر و 20 سانتی متر طول و 1 متر و 25 سانتی متر عرض ورق میباشد.
ورق کامپوزیت تابلویی از مزیت و ویژگی های متعددی برخوردار است که در ادامه برخی از این وِیژگی ها را بازگو میکنیم:

  • دارای استحکام بالایی میباشد.
  • وزن آن بین هر متر مربعی 4 کیلوگرم میباشد و به راحتی جابه جا میشود.
  • در مقابل اشعه فرابنفش خورشید ، باران های اسیدی و خوردگی کاملاً مقاوم است.
  • با محیط زیست کاملاً سازگاری دارد و هیچ لطمه ای به آن نمیرساند.
  • از قیمت به صرفه تری نسبت به سایر مصالح برخوردار است.
  • انعطاف پذیری بالایی در طراحی و اجرا دارد.


ورق کامپوزیت تابلویی

استفاده گسترده ورق کامپوزیت تابلویی در صنعت تابلو سازی


ورق کامپوزیت یکی از مواد محبوب و پراستفاده در ساخت تابلوهای تبلیغاتی و نمای ساختمان‌ها است. این نوع ورق‌ها از دو لایه آلومینیومی و یک هسته داخلی (که معمولاً از مواد پلی‌اتیلن یا مواد معدنی است) تشکیل شده‌اند. کاربرد گسترده این نوع ورق‌ها در ساخت تابلوهای تبلیغاتی و نمای فروشگاه‌ها به دلایل متعددی رخ می‌دهد:


1. وزن سبک (برخورداری از وزن بسیار سبک)
یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین خصوصیات این نوع از تابلوها، برخورداری از وزن بسیار کم در آنها می‌باشد. در این صورت مصرف کنندگان می‌توانند به راحتی برای مشاغل مختلف خود از آنها بهره برداری نموده.ورق‌های کامپوزیت با وجود مقاومت بالا، وزن سبکی دارند که حمل و نصب آن‌ها را آسان می‌کند. این ویژگی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی که اغلب باید در ارتفاعات نصب شوند، بسیار اهمیت دارد.
2. مقاومت در برابر شرایط محیطی
ورق‌های کامپوزیت بسیار مقاوم در برابر عوامل طبیعی مانند باران، رطوبت، نور خورشید و حتی زنگ‌زدگی هستند. این ویژگی باعث می‌شود که تابلوهای ساخته شده از این ورق‌ها در مدت طولانی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری باقی بمانند.
یکی دیگر از مزایای برجسته در این تابلوها، برخورداری از مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل جوی مختلف از جمله: تابش نور خورشید، باران، برف، تگرگ و غیره خواهد بود.تابلو کامپوزیت، در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز از مقاومت بالایی برخوردار بوده و هرگز کیفیت خود را از دست نخواهد داد.
3. انعطاف‌پذیری در طراحی
ورق‌های کامپوزیت تابلویی قابلیت برش، خم شدن و شکل‌دهی به فرم‌های مختلف را دارند. این ویژگی امکان طراحی‌های خلاقانه و متنوع برای تابلوها را فراهم می‌کند. از دیگر خصوصیات منحصر به فرد در تابلو کامپوزیت، ایجاد طرح های بسیار زیبا و همچنین امکان برش CNC بر روی آنها می‌باشد. در این صورت می‌توان با انعطاف پذیری مناسب در این تابلوهای تبلیغاتی و جذابیت فوق العاده‌ی ظاهری در آنها نیز مواجه شد.
4. برخورداری از تنوع رنگ گسترده
همانطور که ذکر شد، در طراحی و تولید این نوع از تابلوهای تبلیغاتی از دو لایه آلومینیوم و یک لایه پلی کربنات استفاده می‌شود. لایه پلی‌کربنات، مابین لایه‌های آلومینیوم قرار می‌گیرد. لذا صفحه رویی در این نوع از تابلو‌ها، از یک صفحه آلومینیومی برخوردار بوده که می‌توان به راحتی برای تنوع رنگی آن و همچنین افزایش جذابیت ظاهری آن، اقدامات شایسته‌ای را به کار بست. ورق‌های کامپوزیت در رنگ‌ها و پوشش‌های مختلف عرضه می‌شوند که این تنوع به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا تابلویی با رنگ و طرح دلخواهشان ایجاد کنند. علاوه بر این، سطح براق یا مات این ورق‌ها باعث می‌شود تا تابلوها ظاهری مدرن و زیبا داشته باشند.
5. عایق صوتی و حرارتی
ورق‌های کامپوزیت دارای خاصیت عایق حرارتی و صوتی هستند. در نتیجه، علاوه بر کاهش نویز محیط، از تابلوها در مقابل تغییرات دمایی محافظت می‌شود.
6. برخورداری از طول عمر بالا
استحکام بالا، کیفیت بالا، مقاومت بسیار بالا و مواردی از این قبیل، ماندگاری بلندمدتی را برای آنها به همراه خواهند داشت. برخورداری از ساختار بهبود دهنده درخشان و همچنین سازگاری با طبیعت از دیگر مزایای فوق العاده این نوع از تابلوهای تبلیغاتی است که سبب افزایش عمر و ماندگاری بالای آنها خواهند شد.

7. سهولت در نگهداری
از دیگر مزایای فوق‌العاده‌ی آنها می‌توان به سهولت در نگهداری تابلوهای تبلیغاتی به سبب برخورداری از متریال تولیدی منحصر به فرد و کیفیت فوق‌العاده آنها، اشاره نمود. خاصیت پاکسازی خودکار در این نوع از تابلوها، سبب شده است که آنها در برابر آلودگی‌های محیطی از جمله: گرد و غبار و غیره مقاوم بوده و همواره جذابیت فوق العاده‌ای را در بر داشته باشند.
8. نصب آسان و سریع
ساختار سبک و قابلیت انعطاف‌پذیری ورق کامپوزیت نصب تابلوهای تبلیغاتی را بسیار سریع و کم هزینه می‌کند. ابزارها و تکنیک‌های نصب آن‌ها نیز نسبتاً ساده هستند.
9. مقرون به‌صرفه
نسبت به سایر مواد مشابه مانند سنگ یا چوب، ورق‌های کامپوزیت قیمت مناسبی دارند و با توجه به دوام و ماندگاری بالا، یک انتخاب اقتصادی برای تابلوهای تبلیغاتی محسوب می‌شوند.به طور کلی، استفاده از ورق کامپوزیت در تابلوهای تبلیغاتی به دلیل ظاهر زیبا، تنوع طراحی و عملکرد عالی در برابر عوامل محیطی به یک انتخاب بسیار رایج تبدیل شده است.

عوامل موثر در قیمت ورق کامپوزیت تابلویی یا تابلو کامپوزیت


از جمله عواملی که بر روی افزایش و یا کاهش قیمت تابلو کامپوزیت، تاثیرگذار هستند، عبارتند از:
  • 1- متریال به کار رفته در طراحی و تولید تابلو تبلیغاتی
  • مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، می‌توانند بر روی افزایش قیمت تابلو، نقش موثری داشته باشند.
  • 2- ابعاد مناسب تابلو کامپوزیت
  • هرچه متراژ مورد نظر برای طراحی و ساخت تابلو بیشتر باشد، با قیمت بالاتری مواجه خواهید شد.
  • 3- نحوه‌ نصب صحیح تابلو کامپوزیت
  • استفاده از خلاقیت و همچنین برخورداری از مهارت کافی در نصب و اجرای تابلو تبلیغاتی، می‌تواند بر روی جذابیت بیش از پیش آن، نقش بسزایی داشته باشد.
  • 4- طرح مناسب برای ورق کامپوزیت
  • انتخاب طرح‌های ساده، طرح‌های چوبی، طرح‌های آجری و غیره می‌تواند سبب تغییر قیمت در این نوع از تابلوها گردد.


ابعاد و مشخصات ورق کامپوزیت تابلویی


ورق‌های کامپوزیت که به منظور استفاده در تابلوهای تبلیغاتی به کار می‌روند، دارای مشخصات زیر هستند:

1. ابعاد هر ورق: هر ورق کامپوزیت تابلویی به مساحت 4 متر مربع است که در ابعاد 1.25 متر در 3.20 متر تولید می‌شود.

2. ضخامت هر ورق: ضخامت این ورق‌ها 4 میلی‌متر است.

3. وزن هر ورق: هر ورق کامپوزیت حدود 20 کیلوگرم وزن دارد.

4. تنوع رنگ: ورق‌های کامپوزیت تابلویی در طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ‌ها تولید می‌شوند که این تنوع به زیبایی و تطبیق پذیری آنها برای کاربردهای مختلف کمک می‌کند.

این مشخصات ورق کامپوزیت آن را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در تابلوهای تبلیغاتی، نمای ساختمان‌ها، و سایر پروژه‌های معماری تبدیل کرده است. هر کدام از نمونه های کامپوزیت پانل آلومینیوم در ضخامت های متعدد ساخته می شوند که متناسب با نوع ضخامت آنها در پروژه های مختلف بکارگیری می شوند.


برای تماس مستقیم و دریافت پشتیبانی فرم مندرج در لینک روبرو را به دقت پرنمایید.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای گروه تولـیدی طــلوع محفوظ می باشد.

All rights reserved © www.TolooBond.Com